HABERLER

Haber / Gümrük ve Ticaret Bakanlığı, kitap, dergi, bilet gibi promosyonların yasal çerçevesini çizdi.

Buna göre süreli yayının birden fazla sayıda satın alınmasını gerektiren ve belirli bir zamana yayılan promosyon uygulamalarının süresi; günlük süreli yayınlarda yetmiş beş günü, haftalık süreli yayınlarda on sekiz haftayı, daha uzun süreli yayınlarda ise on iki ayı geçemeyecek.

Bakanlık, promosyon uygulamasının usul ve esaslarını yönetmelikle düzenlemeye hazırlanıyor. Tüketicinin Korunması Kanunu kapsamında hazırlanan düzenlemeye göre bilet, kupon, oyun, çekiliş ve benzeri yollarla süreli yayın dışında ikinci bir mal veya hizmetin verilmesinin taahhüt edildiği veya verildiği promosyon uygulamalarında kitap, dergi, ansiklopedi, atlas, bayrak, takvim, sinema bileti ve bulmaca dışında bir mal veya hizmet verilemeyecek.

75 GÜN SINIRI Gazete ve dergi gibi süreli yayınlarda yer alan reklamların bir parçası olan ve tek kullanımlık olarak verilen ürünler promosyon uygulaması olarak değerlendirilmeyecek. Süreli yayının birden fazla sayıda satın alınmasını gerektiren ve belirli bir zamana yayılan promosyon uygulamalarının süresi; günlük süreli yayınlarda 75 günü, haftalık süreli yayınlarda 18 haftayı, daha uzun süreli yayınlarda ise 12 ayı geçemeyecek. Kupon biriktirilerek yapılan promosyon uygulamalarında, son kuponun yayımlanmasından sonra toplam kupon sayısının en az yüzde 10’u kadar yedek kupon yayımlanması gerekecek. <

Promosyon uygulamalarında ikinci ürün olarak verilmesi taahhüt edilen her bir mala ilişkin işlemler bağımsız bir promosyon uygulaması olarak kabul edilecek. Dağıtıldığı illerin nüfusu, ülke nüfusunun en az yüzde 70’ini oluşturan süreli yayınların ülke genelinde dağıtıldığı kabul edilecek. Elektronik ortamda yayınlanan süreli yayınlar aracılığıyla gerçekleştirilen promosyon uygulamalarının ülke genelinde düzenlendiği esas alınacak.<

http://www.hurriyet.com.tr/ekonomi/26360402.asp

Newyork
Sydney
Los angeles
London
Hawaii
Rome
Moscow
Tokyo